Ondernemers

 

 

In ons land lopen flink wat mensen rond die goede plannen hebben voor een eigen bedrijf, maar voor een aanzienlijk deel van hen blijft het bij een droom. Zij laten zich afschrikken door de gedachte aan het moeten bijhouden van de administratie. En dat is ook niet zo gek, want als je ergens niet zo goed in bent of niet van cijfertjes houdt, wil je je daar ook niet mee bezig houden. De meeste ondernemers willen liever bezig zijn met het werk waar ze goed in zijn, daar verdienen ze tenslotte het geld mee. De administratie is voor hen niet meer dan een tijdrovende en vervelende klus.

bonnetjesToch ontkomt geen enkele ondernemer aan de verplichting om een administratie bij te houden en dat doen ze vaak 's avonds of in het weekend. Maar, het thuisfront verdient ook de nodige aandacht en daarmee heb je al snel het risico van uitstellen.

Toch zou dat niet moeten, want een goed verzorgde administratie, schept kansen voor een ondernemer en maakt een optimale bedrijfsvoering mogelijk. Een administratie is dan ook veel meer dan cijfers alleen.

Ieder mens is verschillend en heeft een andere manier van werken. Daarom kan elke klant bij ons kiezen voor de administratieve begeleiding die bij hem of haar past. Zo verzorgen wij voor een aantal van onze klanten hun complete boekhouding. Anderen worden periodiek door ons ondersteund bij de periodieke BTW-aangifte. Met weer andere klanten hebben wij maar één keer per jaar contact: bij het doen van de jaarlijkse aangifte voor inkomstenbelasting.

Voor het verwerken van de administratie maken wij gebruik van het gebruikersvriendelijke programma Minox. Het aanschaffen van een eigen boekhoudprogramma is natuurlijk een optie, maar zeker niet noodzakelijk. In onze software kan ook een administratie voor U worden ingericht. U ontvangt dan een persoonlijke USB-stick waarop periodiek een backup van Uw boekhouding wordt geplaatst. Daarnaast ontvangt U periodiek een duidelijk winst/verliesoverzicht van Uw boekhouding. Indien de klant gebruik wenst te maken van Excel of een ander boekhoudprogramma, kunnen wij daar natuurlijk ook mee uit de voeten.

Wij geloven in de slogan: Wat je zelf kunt, heb je het eerste verdiend. Daarom bieden wij onze klanten ook de mogelijkheid om trainingen te volgen voor het (gedeeltelijk) zelf bijhouden van de administratie. Dit alles om de kosten voor de klant zo laag mogelijk te houden. Zo denken wij met de klant mee en kunnen werk uit handen nemen, maar nooit meer of minder dan de klant wenst.

Als een zakelijke klant contact opneemt met L.G. Belastingadviesbureau wordt er een afspraak gemaakt voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek van ca. 1 uur bij de klant op kantoor of, als dit beter uitkomt, ’s avonds bij de klant thuis. Er wordt een afspraakbevestiging gestuurd en op de afgesproken datum komt Linda van de Glind naar U toe.
Tijdens het kennismakingsgesprek is er volop mogelijkheid om vragen te stellen met betrekking tot de administratie en belastingzaken. Het gesprek biedt beide partijen daarnaast de mogelijkheid om over en weer kennis te maken en te ervaren of er een goede basis is om verder zaken te kunnen doen. Als beide partijen een goed gevoel hebben over het gesprek, wordt er een inventarisatie gemaakt van de wensen van de klant. Hierbij wordt overlegd of de klant kiest voor een vast bedrag per jaar of op basis van nacalculatie per gewerkt uur. Zo willen wij vanaf het begin de klant optimaal van dienst zijn en de allerbeste service bieden. Tijdens het gesprek maken we de administratieve situatie inzichtelijk en informeren we U uitgebreid over de volgende aspecten:

• Uw rechten en plichten bij de Belastingdienst.
belasting en boek • De gegevens die U vooraf en periodiek dient aan te leveren of klaar te leggen.
• De regelingen die voor U en Uw bedrijf van toepassing zijn.
• De administratieve kansen die U eventueel laat liggen.

De gemaakte afspraken worden duidelijk en schriftelijk vastgelegd en ter ondertekening aan de klant gestuurd.
Dit alles om eventuele misverstanden te voorkomen en voor beide partijen duidelijkheid te creëren.